سیب

برام جالبه شاید برای شما هم جالب باشه !

سیب

برام جالبه شاید برای شما هم جالب باشه !

سیب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۱ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۳۵ گل

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۳ اسفند ۹۷، ۲۱:۲۳ - لوستر سقفی با قیمت الهی امین

نویسندگان

شهیدشورکی

چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴ ب.ظ

زندگینامه  شهید  خضر شورکی

سال 1341 بود که خضر در روستای شورکی و در خانواده ای محروم پا به دنیا گذاشت . مدرسه را در دوره ابتدایی رها کرد و به سرنوشت دیگر محرومین دچار شد که هرگاه فقر از در خانه شان وارد می شود مجالی برای آرامش باقی  نمی‌ماند و از همان دری که فقر وارد شد ، آرامش و آسودگی و شوق برای یادگیری نیز بیرون می رود تا فقر بی رحمانه بتازد و هزاران خضر را در پنجه های کشنده خود نابود کند ، و تمام استعداد آنان را برای همیشه بخشکاند.

شهید خضر شورکی

پس خضر باید به رحمت “او” دل خوش کند تا اگر نتوانست درس بخواند ، لاجرم قرآن را بیاموزد و در پناه تعالیم حیات بخش آن ،به مرد بزرگی تبدیل شود و کارهای بسی بزرگی را نیز انجام دهد و آن گاه که از نعمت پدر محروم می شود اداره امور خانه را خود به عهده می گیرد . خضر  سال 60 سربازی رفت و دو سال خدمت خود را در بوشهر گذراند او در کنار سایر وظایف ، به عنوان قاری قرآن نیز در عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی فعالیت می‌کرد . پس از پایان سربازی، وارد ستاد نوح نبی(ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی) شد و به عنوان راننده بولدوزر در سلک سنگر سازان بی سنگر در آمد . چند ماه را در بندر عباس و جزایر خلیج فارس گذراند و در 24 تیر ماه 64 برای همواره سازی راه عبور و مرور رزمندگان اسلام وارد خرمشهر شد . این آخرین منزل گاه خضر است  زیرا پیمان خویش را به انجام رسانده و باید  در سوم مردادماه 64 آن گاه که آفتاب در افق نیلگون جبهه‌های جنوب دست و پا می زد ، او نیز به همراه پرستو های مهاجری که به میعادگاه خویش باز می گردند . جاودانه شود.

روحش شاد و راهش مستدام باد.

ا

البته این شورکی ارتباطی با شورک ( شهیدیه میبد) ندارد.

۹۹/۰۴/۰۴ موافقین ۲ مخالفین ۰
علی دهقانی شورکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی