سیب

برام جالبه شاید برای شما هم جالب باشه !

سیب

برام جالبه شاید برای شما هم جالب باشه !

سیب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۱ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۳۵ گل

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۳ اسفند ۹۷، ۲۱:۲۳ - لوستر سقفی با قیمت الهی امین

نویسندگان

اندر داستان سگ کشی:

يكشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴ ق.ظ


   ضمن احترام به نظر دوستان و همشهریان عزیز، عرض کنم که  ۱-   ما هم با آزار و اذیت حیوانات مخالفیم. و  ۲-  حیوان آزاری در آموزه های دینی به شدت نهی شده، و ۳-   البته یکی دوتا سگ تو یک بیابون حتی توی خیابون و  محدوده شهری بخاطر سرما یا گرسنگی آمده، آزار و اذیتشون خیلی کار بدیه، قبول ! ....  ۴-  ولی اگر شهر و بخصوص دشت و صحرا و مزارع و حاشیه شهر ما محل تاخت و تاز و جولان گله های ۱۰  - ۱۵   و ۲۰ تایی سگ های ولگرد و وحشی شد و سلامت و حتی امنیت شهروندان را تهدید کرد، قضیه فرق می کنه.


داستان حمله سگ های ولگرد را می تونید مستقیم  از افرادی از جمله حاج حسین فرد، سید جعفر موسوی راد و ...سوال کنید.


دیروز بعد از نماز عصر با جناب سروان احسان زارع، رئیس پاسگاه بفروئیه صحبت می کردم. گفت اگر عکس بدن خون آلود و تکه پاره پسربچه افغانی رو ببینید تا چند روز نمی تونید غذا بخورید،  خیلی دلخراشه. شاید بتونم با ایشون هماهنگ کنم تا تصاویر دیگر اون بچه افغان رو به دوستان نشون بدهند. 


همین دیشب جلسه ای با حضور دادستان محترم  نشستی در موضوعات مختلف از جمله این موضوع کشته شدن فجیع کودک افغان صحبت شد.  همونجا مطرح شد دو نمونه سگ هم به صورت رندومی و تصادفی انتخاب شدند و از قضا هردو حامل بیماری کشنده هاری بودند.


کشتن سریع و یکباره و سریع حیوان موذی اشکال نداره،  اونی که بده زجرکش کردن و آزار و اذیت حیوون ها هست.  


 مثلا: هیچ کسی زجر و آزار یک گوسفند را تایید نمی کنه ولی کشتن سریع و قربانی کردن یک گوسفند و دادن گوشت اون به نیازمندان یکی ازبهترین کارهای خیر به حساب میآد.


در پایان اینم بگم که تو جامعه ای که خیلی ها با سبد کالا و یارانه زنده اند، هزینه کردن میلیون ها تومن پول بیت المال برای احداث محل نگهداری  و همچنین زنده گیری و بعدش میلیون ها تومان خرج خورد و خوراک چند هزار سگ ولگرد، هیچ توجیه عقلانی و عقلائی داره یا خیر.  

   

فقط و فقط این نکته رو بعنوان مثال بگم که هر آمپول بیهوشی برای زنده گیری سگ، قبل از تحریم ها و تو ارزونی ها مبلغ  ۱۵۰ هزارتومان بوده، ولی الآن هزینه بیهوشی و کادر و ماشین و .. برای گرفتن یک سگ شاید حدود یک میلیون تومن بشه! 


در عین حال به نظر همه عزیزان احترام می گذاریم.      دهقانی شورکی

۹۷/۰۹/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی دهقانی شورکی

Animal

Dog

Kill

حیوان

سگ

سگ کشی

نظرات  (۱)

اینم یه معضله

دعوتی به وبلاگم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی